Corporate News

Wed, 18 Sep 2019 05:30:00 GMT
Ytterligare ett skoldistrikt i USA väljer Anotos utbildningslösning KAIT för att individanpassa utbildning

Stockholm, 18 september, 2019 - Anoto Group AB (Anoto) meddelar idag att Township High School District 214 i delstaten Illinois, USA, kommer att använda KAIT-plattformen.

Från och med den 18 oktober 2019 börjar 300 elever i Township High School District 214 att använda KAIT-plattformen. Efter en tre månaders prövotid förväntas distriktet övergå till en årlig prenumeration i januari 2020. Township High School District 214 ligger i Cook County, Illinois, och består av cirka 12 000 elever i 11 skolor.

”Vi har jobbat i rekordtakt och signerat med ännu ett skoldistrikt. Det tog oss mindre än en månad att övertyga skolstyrelsen, vilket är en enastående prestation inom utbildningssektorn. Det är ett bevis på att skolorna längtat efter en sådan produkt och att vår plattform fyller just det behovet. Vi lägger nu stort fokus på kundnöjdhet och hur vi skalar upp vårt erbjudande”, säger Joonhee Won, VD för Anoto Group

För ytterligare information kontakta:
Joonhee Won, VD

För mer information om Anoto, besök www.anoto.com eller email ir@anoto.com
Anoto Group AB (publ), Reg.No. 556532-3929, Flaggan 1165, 116 74 Stockholm

Om Anoto Group
Anoto är ett offentligt hållet svenskt teknikföretag som är känt globalt för innovation inom informationsrika mönster och det optiska erkännandet av dessa mönster. Det är ledande inom digitala skriv- och ritlösningar, som historiskt har använt sin proprietära teknik för att utveckla smartpens och den relaterade mjukvaran. Dessa smartpens berikar vardagen för miljontals människor runt om i världen. Nu är Anoto en molnbaserad mjukvarulösningsleverantör baserad på sin patenterade punktmönsterteknik som ger en metod för att samla digitala stora data från analoga ingångar. Anoto Cloud inkluderar Anotos fyra lösningar: KAIT - världens första AI-lösning för offline-utbildning; ACE - Anotos nya och förbättrade företagsformulärslösningar; aDNA - Anotos säkra interaktiva marknadsföringslösning; och Dr. Watson - Anotos biometriska autentiserings- och säkerhetslösning. Anoto handlas på Small Cap-listan över Nasdaq Stockholm under ANOT.

Om Township High School District 214
Township High School District 214 är ett skoldistrikt i Cook County, Illinois, bestående av cirka 12 000 elever i 11 skolor.